Postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania na pobyt stały i czasowy
Referat Kadr i Organizacji
Wymagane dokumenty:
- “Wniosek o zameldowanie na: pobyt stały*, pobyt czasowy*”
Załączniki:
- wypełniony formularz wniosku “Zgłoszenie pobytu stałego” lub “Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 3 miesiące” (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka)
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Do wglądu:
- dowód osobisty
- dokument dotyczący stanu prawnego lokalu mieszkalnego “potwierdzenie wymeldowania z ostatniego miejsca pobytu stałego w przypadku zameldowania na pobyt stały (dotyczy osób przybyłych spoza Darłowa)
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro meldunkowe – p. 15 Urzędu Miejskiego w Darłowie
Opłaty:
Opłaty nie pobiera się.
- 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą podanie reprezentuje pełnomocnik)
Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Termin i sposób załatwienia:
Sprawa wymaga przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018 poz. 1382 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r. poz.2411)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz.2096 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019r. poz. 1000 t.j.)
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Inne informacje:
- W przypadku pobytu czasowego należy podać czasokres zameldowania.
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia przez prowadzącego sprawę.
- Podanie o zameldowanie decyzją administracyjną, wnosi osoba zamieszkująca pod oznaczonym adresem, która nie może przedstawić potwierdzenia faktu jej zamieszkiwania w określonym lokalu, dokonanego przez właściciela, najemcę lokalu (brak tytułu prawnego do lokalu, lub odmowa potwierdzenia faktu zamieszkiwania w lokalu przez właściciela, najemcę mieszkania).
Za zgodność merytoryczną niniejszych treści odpowiada wskazana jednostka (kontakt – tel:. 94 314 22 23 do 26 wew. 223)