Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Sporządzenie aktu zgonu

Jednostka:

Urząd Stanu Cywilnego

Wymagane dokumenty:
  1. Karta Zgonu wydana przez służbę zdrowia
  2. dokument tożsamości osoby zmarłej
  3. paszport osoby zmarłej – aktualny
  4. książeczka wojskowa zmarłego, jeżeli jest to mężczyzna do 50 roku życia lub kobieta posiadająca książeczkę wojskową

Do wglądu:

  1. dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
  2. akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania)

Do wglądu:

  1. odpis aktu urodzenia osoby niepełnoletniej (jeżeli osoba zmarła niepełnoletnia) nie posiadającej dokumentu tożsamości
Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Stanu Cywilnego – p. 14 Urzędu Miejskiego w Darłowie

Opłaty:

Ta usługa jest bezpłatna

Termin i sposób załatwienia:

Usługa wykonywana jest niezwłocznie

Podstawa prawna:
  1. art. 64 – 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r., nr 36, poz. 180 z późn. zm.)
Inne informacje:

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego, 
  • najbliżsi krewni lub powinowaci, 
  • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon. 

Za zgodność merytoryczną niniejszych treści odpowiada wskazana jednostka (kontakt – tel:. 94 314 22 23 do 26 wew. 245)