Sporządzenie aktu zgonu
Urząd Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty:
- Karta Zgonu wydana przez służbę zdrowia
- dokument tożsamości osoby zmarłej
- paszport osoby zmarłej – aktualny
- książeczka wojskowa zmarłego, jeżeli jest to mężczyzna do 50 roku życia lub kobieta posiadająca książeczkę wojskową
Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
- akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania)
Do wglądu:
- odpis aktu urodzenia osoby niepełnoletniej (jeżeli osoba zmarła niepełnoletnia) nie posiadającej dokumentu tożsamości
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego – p. 14 Urzędu Miejskiego w Darłowie
Opłaty:
Ta usługa jest bezpłatna
Termin i sposób załatwienia:
Usługa wykonywana jest niezwłocznie
Podstawa prawna:
- art. 64 – 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r., nr 36, poz. 180 z późn. zm.)
Inne informacje:
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni lub powinowaci,
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
Za zgodność merytoryczną niniejszych treści odpowiada wskazana jednostka (kontakt – tel:. 94 314 22 23 do 26 wew. 245)