W SP3 rozwijali kompetencje emocjonalno-społeczne
11 marca 2021 r., w czasie zajęć edukacyjnych, uczniowie klasy 2C z darłowskiej „Trójki” rozwijali kompetencje emocjonalno-społeczne, ucząc się rozpoznawać emocje u siebie i innych.
Podczas zajęć uczniowie uczyli się rozpoznawać stany emocjonalne na podstawie wyrazu twarzy. Zabawa w kalambury była okazją do nazwania różnych emocji: radości, strachu, smutku, złości, wstydu, zazdrości oraz wstrętu.
Dzieci potrafiły opisać, jakie reakcje i zmiany fizyczne towarzyszą poszczególnym emocjom. Wykonywały również ćwiczenia pozwalające określić „natężenie emocji” oraz uczyły się rozpoznawać swoje własne emocje. W tym celu wykonały kartę pracy „Skrzynia emocji”, w której podzieliły miejsce tak, aby zmieściły się w niej wszystkie emocje, których doświadczają.
Zajęcia okazały się bardzo ważne i potrzebne. Pomogły zrozumieć uczniom, że nie ma emocji pozytywnych i negatywnych – wszystkie są dobre, ponieważ każda spełnia jakąś funkcję. Dzięki nim przygotowujemy się do tego, aby poradzić sobie w różnych sytuacjach, jakie przynosi codzienne życie.