Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Referat Kadr i Organizacji
Wymagane dokumenty:
- formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego;
- dowód osobisty- jeżeli osoba zgłasza uszkodzenie dowodu osobistego
- inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość osoby np. paszport RP
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Meldunkowe – p. 15 Urzędu Miejskiego w Darłowie
Termin i sposób załatwienia:
Od razu po otrzymaniu zgłoszenia urzędnik unieważni twój dowód osobisty. Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o utracie albo uszkodzeniu dowodu, zaznacz to w formularzu. Możesz je odebrać w urzędzie, otrzymać pocztą lub przez internet. Zatrzymaj zaświadczenie — może się przydać. Jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2019 r. poz. 653 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2020 r., poz. 31)
Inne informacje:
Zgłoszenia utraty bądź uszkodzeniu dowodu osobistego może dokonać:
- każdy, kto zgubił dowód osobisty albo kogo dowód został skradziony, albo uległ uszkodzeniu,
- rodzic, opiekun prawny albo kurator może złożyć formularz w imieniu: dziecka do 18. roku życia, innej osoby całkowicie lub częściowo ubezwłasnowolnionej, jeśli jesteś opiekunem lub kuratorem — dokument, który to potwierdza, na przykład orzeczenie sądu
Jeżeli twój dowód zaginął albo ktoś ci go ukradł — zgłoś to w swoim banku. Dzięki temu zadbasz o swoje bezpieczeństwo i ochronisz się przed oszustami. Bank przekaże informację o utracie dowodu innym bankom, operatorom komórkowym i wielu różnym firmom.
Za zgodność merytoryczną niniejszych treści odpowiada wskazana jednostka (kontakt – tel:. 94 314 22 23 do 26 wew. 216)